GÜNEŞ ANADOLU'DAN YÜKSELİR...
Harika yolculuğumuza başlamadan önce sizlere yanında çifte kavrulmuş lokumu ile güzel bir Türk kahvesi ikram ediyorum. Afiyet olsun.
İtalyanca olarak başladığım Türkiye'yi tanıtım yolculuğuna, bloğumu takip eden birçok Türk gezgininden gelen istek üzerine Türkçe paylaşım da yapmaya karar verdim.
Uzun yıllar İtalyanca rehberlik yaptığım için onlar bana Gianni deseler de gerçek adım Bahadır Can. Pandemiden dolayı turlarım tamamen bitti. Ben de evde boş oturmaktansa gezdiğim gördüğüm yerler hakkındaki bildiklerimi sizlerle paylaşmaya karar verdim. Asıl amacım bir "karavan" alıp Anadolu'yu baştan aşağı dolaşıp çok daha zengin görüntüler ile belgesel tadında videolar yapmak idi... Ama ülkemizin ekonomik koşullarının giderek bozulması yüzünden ne yazık ki bu projemi gerçekleştiremiyorum.
Şimdilik...
Bir süre için turlar boyunca çektiğim fotolarla idare etmek zorundayım.
Biz Türklerin şikayet ettiği bir konu vardır; "Bu yabancı turistler memleketimizin kıymetini bizden daha iyi biliyorlar". diye söylenir dururlar. Hiç şüphesiz gerçekten bizim ülkemizin değerini bizden çok daha iyi biliyorlar, neden mi? Yanıt çok basit: Okuyorlar.
Belki, okulların düzenlediği öğrenci gurupları ile herhangi bir müzede ya da bir ören yerinde karşılaşmışsınızdır. Ne öğrencilerin ne de öğretmenlerin elinde o gezilen yer ile ilgili bir bilgi, bir not dahi yoktur. Öğretmenlerimiz çocukları sadece sıraya sokmaya çalışırlar ve sessiz olmaları için uyarırlar. Bağırış ve çığırışlar arasında müze ya da ören yeri gezilir ve sonuç !!! Üzgünüm ama sıfır...
Okumalıyız daha çok okumalıyız, hep merak etmeli ve doğru bilgiye ulaşmalıyız.
Gelelim bizim turumuza...Uzun ve heyecanlı bir Türkiye turu yapmaya hazır mıyız!?...
Ben bu turu Trabzon'dan başlayıp Gazi Antep'te bitirmeyi planlıyorum. Bu güzel ülkemin batısı daha çok gezilir görülür de doğu biraz ikinci plana atılır gibi!! Farklı inanışlar, farklı kültürler ve birbirinden eşsiz güzellikteki camiler, medreseler, kiliseler, manastırlar, sit alanları ve doğal güzellikler dağlar, ovalar, göller, nehirler....ve daha niceleri...Üzgünüm ama kebaplardan, lahmacunlardan bahsetmeyi düşünmüyorum!!!
Bu güzel ülkeyi tanıtmaya doğudan başlayacağım, çünkü
"Güneş Anadolu'dan Yükselir"...
Tanrıların buluştuğu Nemrut Dağındayız
Yunan Tanrıları Zeus ve Herkül batıya doğru bakıyorlar,
Pers Tanrıları ise Ahuramazda ve Mitra ise doğuya doğru bakıyorlar.
Hep tekrarlar dururuz "Anadolu doğu ile batı arasında uzanan bir köprüdür" diye.
Bu yüzden Antiochos'un Hierotezyonunu gerçekten çok severim. Benim güzel ülkemi çok doğru bir şekilde sentezleyip bizlere sunan olağanüstü güzel bir yerdir bu Hierotezyon. Antiochos doğulu ve batılı atalarına duyduğu saygıdan dolayı, Doğu ve Batı Tanrılarını bir dağın tepesinde birleştirmiş ve Anadolu'yu en güzel şekilde özetlemiştir.
Nehirler Fırat, Dicle, Kızılırmak, Büyük ve Küçük Menderes nehirleri, Seyhan, Ceyhan ve niceleri... Bütün bu nehirler bu kadim toprakların üzerinde binlerce yıldır akıp giden yaşam damarlarıdır. Uygarlıklar da nehirlere benzer, nasıl ki nehirler birleşip denizlere denizler de okyanuslara ulaşıyorsa; medeniyetler de birleşerek evrensel uygarlığı oluşturmaktadır.
Neredeyse tüm dünyanın tanıdığı Fırat ve Dicle Nehir'lerinin arasındaki toprakları işaret eden Mezopotamya birçok kültürün ilk kez doğduğu kadim topraklardır.
Çayönü, Hallan Çemi, Nevali Çöri ve Göbekli Tepe, Karahan Tepe, Sümer, Babil, Asur ve niceleri ...
Göbekli Tepe, kireçtaşından yapılmış yüksek ve alçak kabartmalı "T" şeklindeki devasa sütunlarıyla tüm tarih anlayışımızı yeniden düşünmeye zorluyor. Göbeklitepe günlük işlerin yapıldığı bir alan değil, özellikle Yukarı Mezopotamya'da seçilmiş kutsal bir bölgedir.
İnsan, önce tarım yapmak için yerleşmiş, sonra kalıcı yapılar inşa etmiştir, şehirler kurmuştur. Diye öğrenmiştik...!
Göbeklitepe'yi inşa edenler ise bizlere bunun aksini gösterdi.
Şimdilik bu gizemli topraklardan uzaklaşıyor ve Mezopotamya'dan Türkiye'nin kuzey doğusuna, Trabzon şehrinin bulunduğu yere gidiyoruz.
Yazılarım genç meslektaşlarım için bir yardımcı kaynak olarak da kullanılabilir. Soru ve yorumlarınızı bekliyorum.
Bilgi paylaştıkça güzeldir..
Ve Baha ile turumuz başlıyor...
İyi yolculuklar...






